ALIMENTE ACIDE / ALIMENTE ALCALINE

Este cunoscut faptul că în organismul nostru au loc procese chimice şi tot ce mâncăm sau bem, este transformat în urma acestor procese, în elemente vitale pentru supraviețuire. De multe ori, părem că suntem inconştienți sau nepăsători asupra alegerilor noastre alimentare sau a stilului de viață. E bine de ştiut că organismul nostru face eforturi de nebănuit pentru a menține la nivel normal funcțiile necesare „supraviețuirii”. De multe ori, micile simptome pe care le simțim de genul: dureri de cap, amețeli, amorțeli, etc. sunt avertizări pe care corpul ni le dă, cu privire la dezechilibrele prezente în organism.

Un astfel de dezechilibru se produce în ceea ce priveste Ph-ul, echilibrul între aciditate şi alcalinitate din sânge. În mod normal, Ph-ul trebuie să se situeze undeva la 7.34 – 7.45 pe o scală între 0 şi 14 unde 0 este foarte acid şi 14 este foarte alcalin. Pentru a menține acest echilibru, trebuie să avem în vedere atat alimentele, dar şi alte activități care influențează într-un fel sau altul aciditatea şi alcalinitatea sângelui.

sange

Aciditatea creează inflamație, asimetrie, contracție a țesuturilor, în cele din urmă, boală.

95% dintre activitățile corpului nostru sunt conduse de minerale, nu de vitamine. Biochimia noastră este dependentă de minerale. Fiecare celulă are în ea peste 4000 de enzime care sunt activate doar când avem destule macro si micro minerale în dietă. În mod normal, cu cât mâncarea este mai concentrată în minerale, cu atât este mai bine.

Primul indiciu de cât de alcalin sau acid este un anumit aliment este conținutul de minerale. Dacă alimentele conțin minerale alcaline (calciu, magneziu, siliciu, fier, sodiu, magneziu) creeaza alcalinitate, dacă sunt bogate în fosfor, clor, iod, nitrogen sau sulf, creează aciditate.

Mulți oameni au o părere greșită despre alimentele acide. Avem nevoie de amândouă felurile de minerale pentru a fi sanatoşi şi în echilibru. Dar mai mult de cele alcaline, mai ales în primii ani ai schimbării către o alimentație mai sănătoasă.

Mineralele alcaline se găsesc în tulpini, în frunzele plantelor şi în oasele animalelor. Mineralele acide se găsesc în semințe, rădăcinile plantelor şi în muşchii animalelor. Fructele sunt în general fie uşor alcaline, fie uşor acide sau neutre. La fel sunt şi organele animalelor. Dar nici cele mai acide fructe nu sunt atât de acide precum semințele, rădăcinile sau muşchii animalelor.

Prin urmare, dacă cineva mănâncă orez (adică semințe – acid), pentru a compensa, trebuie să mănânce lângă, o salată verde (adică frunze -alcalin). Civilizațiile primitive păreau ca înțeleg asta instinctiv. Dieta modernă este foarte acidă însă . Gândiți-vă la un hamburger de exemplu. Chifla = semințe, carne= muşchi, cartofi prajiți= rădăcini . Toate sunt acide.

Dacă nu ştiți sigur de ce are nevoie corpul vostru, înclinați să consumați mai multe alimente bogate in clorofilă, vegetale verzi. Verdețurile sunt probabil cea mai importantă grupă de alimente şi cea mai abundentă. Sunt cea mai bună sursă de minerale alcaline. Clorofila este un constructor de sânge.

Green Vegetables

Rădăcinoasele variază de la neutre spre acide. Ridichile, cepele sunt mai neutre, iar cartofii şi morcovii sunt mai acide.

Nucile şi semințele conțin compuşi fosforici explozivi care permit creşterea rapidă a unei plante tinere. Hidratarea lor le face mai alcaline şi le eliberează de inhibitorii de enzime care le fac mai greu de digerat. Însă nu pot fi numite alcaline până nu germinează şi fac frunze verzi. Procesul de creştere a unei nuci sau semințe, implică transformarea fosforului în calciu.

Grânele – pâinea = acide

Carnea – muşchi de animal. Este construită din compuşi fosforici şi este acidă în natură.

Oasele – măduva oaselor este alcalină. Dacă mâncăm carne, ar trebui să mâncăm şi oasele, aşa cum o fac şi animalele. Dar nu este recomandat. Oasele animalelor de consum sunt pline de toxine şi chiar metale grele precum plumbul. Aşa că, dacă mâncați carne şi mâncatul oaselor este exclus, mâncați o salată verde pentru a echilibra Ph-ul.

Semne sigure de aciditate sunt obiceiuri precum dependența de cafea sau fumat, abuzul de alcool sau alte droguri licite sau ilicite.

Zaharurile rafinate şi amidonul gătit

dulce

Se pare că cei mai nesănătoşi oameni sunt cei care mănâncă produse din zahăr rafinat şi făină albă. Bomboane, dulciuri, prăjituri, produse de patiserie, sucuri carbogazoase, toate acestea distrug dinții si tenul în acelaşi timp, adaugând kilograme în plus. Amidonul gătit usucă pielea şi îi dă o culoare deschisă, păstoasă. Mâncaruri precum pâinea, orezul, pastele, cartofii, porumbul, şi băuturile din soia, au tendința de a fi bogate în zaharuri şi scăzute în minerale. Iar acestea sunt caracteristicile pe care trebuie sa le evităm la alimente. Aceste caracteristici influențează nivelul de zahăr din sânge dând dependență. În acelaşi timp consumă şi restul mineralelor din corp pe care pancreasul le foloseşte pentru a creea enzimele necesare digerării hranei şi insulina care reglează nivelul de zahăr din sânge. Astfel de mâncăruri creează mediul propice pentru dezvoltarea ciupercilor şi a altor paraziți în corp (Candida).

Având în vedere toate aceste informații, trebuie să luăm în calcul faptul că, dacă consumăm 80% alimente alcaline şi 20% alimente acide, vom menține un Ph normal sănătos la 7.34-7.42.

FRUCTE ALCALINE

FRUCTE ACIDE

stafide, curmale, smochine, ananas, mere,
caise, piersici, cireşe, avocado, struguri, banane coapte, căpşuni, grapefruit, mango, pepene galben/roşu, nectarine, măsline, papaya, pere, rodia, gutuie, kiwi.
gemuri, dulceţuri, compoturi, fructe zaharisite, glazurate, fructe uscate conservate cu sulfură sau zahăr, banane verzi, prune, afineportocale, mandarine, lămâi.

LEGUME ŞI LEGUMINOASE ALCALINE

LEGUME ŞI LEGUMINOASE ACIDE

ciuperci, broccoli, conopidă, roşii, varză roşie şi albă, ceapă, usturoi, praz, salată verde, sfeclă, morcovi, cartofi, spanac, anghinare, castraveţi, andive, pătrunjel, păstârnac, ardei, dovleac, ridichi, bostan, nap, vinete, năut, fasole, leguminoase încoltiţe. ardei iute, asparagus, rubarbă, soia, mazăre, linte (cu excepţia celor germinate).

CEREALE ALCALINE

CEREALE ACIDE

cereale proaspete, orz verde. produse de patiserie, pâine albă, pâine integrală sau graham, amidon, aluaturi, popcorn, mălai, paste făinoase, griş, orez (alb, brun, basmati), făină sau fulgi de ovăz, orez, orz, secară, grâu.

LACTATE ALCALINE

LACTATE ACIDE

kefir, zer, lapte proaspăt (vacă, capră), iaurt simplu nepasteurizat sau lapte prins. Parmezan, brânzeturi fermentate, caşcaval, telemea, îngheţată, iaurt îndulcit sau iaurt cu fructe
lapte fiert, lapte praf, smântâna fermentată.

ALIMENTE GĂTITE ALCALINE

ALIMENTE GĂTITE ACIDE

legume fierte, coapte, mâncăruri sau ghiveci de legume, dar fără roşii sau bulion, supe de zarzavat şi de rădăcinoase fără carne. Alimente foarte acide: mâncăruri ce conţin roşii fierte, bulion sau pastă de roşii, supele în care a fiert carnea, supele cu adaos de vegeta, spanac gătit, conserve.

DULCIURI ALCALINE

DULCIURI ACIDE

suc de trestie de zahăr, extract de ştevie, sirop de orez brun (mierea în cantităţi mari poate forma şi acizi). dulciuri, prăjituri, biscuiţi, napolitane, ciocolată, îndulcitori sintetici (zaharină, aspartam, sorbitol), miere artificială sau prelucrată cu zahăr, fructoza, lactoza.

PRODUSE ANIMALE ALCALINE

PRODUSE ANIMALE ACIDE

mezeluri, toate tipurile de carne de mamifere, pasăre, gelatină, grăsime, icre, ouă de găină.

BĂUTURI ALCALINE

BĂUTURI ACIDE

sucuri de legume rădăcinoase, ceaiuri de plante neîndulcite, apa plată şi apa de izvor sunt considerate neutre, deşi în realitate au un pH uşor acid (între 6-7). toate băuturile alcoolice, răcoritoare sintetice, cola, cafea, cacao, sifon.

DIVERSE – ALCALINE

DIVERSE – ACIDE

aproape toate condimentele, produse din lucernă, alge, ghimbir, amalaki, sare de mare. murături făcute cu oţet, maioneze, sare rafinată, sosuri, ketchup, pastă de roşii, muştar (pastă), curry, aditivi alimentari sintetici: arome, coloranţi, glutamat, conservanţi ca: benzoat, oţet, saramură, fum.

ALIMENTE ULEIOASE ALCALINE

ALIMENTE ULEIOASE ACIDE

ulei presat la rece de floarea soarelui sau măsline, ulei de peşte, ulei de primulă, migdale, sâmburi de dovleac, susan, castane, seminţe de floarea soarelui crude,  nucă de cocos proaspătă. ulei rafinat  de floarea soarelui sau de măsline, fructe oleaginoase şi seminţe coapte sau prăjite, nuci, fistic, arahide, caju.

OBICEIURI CARE ALCALINIZEAZĂ CORPUL

OBICEIURI CARE PRODUC ACIDOZĂ

somnul, relaxarea, sauna, exerciţiul fizic, meditaţia, exerciţiile de respiraţie, buna dispoziţie, bucuria, fericirea, calmul. fumatul, alcoolul, aromatizanţi şi parfumuri sintetice, somn insuficient, medicamentele de sinteză, suprasolicitarea, supărarea, mânia, stresul, ura, revolta.

Tu ce părere ai?

comments

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.