HRANĂ BOGATĂ ÎN VITAMINE ŞI MINERALE

În scopul menținerii unui corp sănătos care să opereze la eficiență maximă, trebuie să furnizăm organismului vitamine şi minerale esențiale, în fiecare zi. Organismul trebuie să primească combustibilul necesar pentru a funcționa corect.

Cele mai importante vitamine necesare organismului sunt:

Vitamina A, este necesară pentru sistemul imunitar, vedere și reproducere. Vitamina A se gaseste în alimente cum ar fi: cartofii dulci, morcovi, spanac, pepene galben, și cereale.

legume3

Vitamina B1 (tiamina) ajută organismul să proceseze unele proteine ​​și carbohidrați. Vitamina B1 se găsește în cartofi, mazăre verde, cereale integrale, paine integrală, carne de porc, și fasole neagră.
cereale5

Vitamina B2 (riboflavina) ajută la producerea celulelor roșii din sânge și transformă alimentele în energie. Vitamina B2 se găsește în lapte, cereale integrale, iaurt, ouă, brânză și ciuperci.

ciup

Vitamina B3 (niacina) ajută la digestie. Vitamina B3 se găsește în pește,  carne de pasăre, cartofi, sparanghel, ciuperci, cereale integrale.

cereale4

Vitamina C susține sistemul imunitar, ajută organismul să fabrice colagen și protejează împotriva deteriorarii celulelor. Vitamina C se găsește in citrice, ardei roșu și verde, pepene galben, capșuni, broccoli și roșii.

legume1

Este nevoie de vitamina D pentru sănatatea oaselor, mușchilor si sistemului imunitar. Vitamina D se găsește în peștele gras, lapte, și ouă.

Vitamina E ajută la protejarea împotriva deteriorării celulelor. Vitamina E se găsește în cereale, cartofi dulci, creveți, arahide, unt de arahide, migdale și semințe de floarea soarelui.

seminte1

Vitamina K este necesară pentru sănătatea oaselor și coagularea sângelui. Vitamina K se găsește în legumele verzi, varză, spanac, gulii și în broccoli, năut, ouă și lapte.

legume4

Iata câteva minerale necesare pentru un organism sănatos:

Calciu, este necesar pentru oase puternice și dinți sănatoși. Calciul se găsește în ficat, ouă, lapte, alune, branză, iaurt, tofu și spanac.

lapte1

Este nevoie de magneziu pentru rezistența osoasă, ritmul cardiac și funcționarea nervilor și mușchilor. Magneziul se găsește în legume cu frunze verzi, soia, nuci, stridii, mazăre, cartofi și quinoa.

Fierul este necesar pentru celulele roșii din sânge și pentru contracția mușchilor. Fierul se găsește în carnea de vită, curcan, tofu, fructe uscate, fasole uscată, spanac și linte.

vita2

Potasiul ajută în funcționarea sistemului nervos, ajută la controlul tensiunii arteriale și sprijină filtrarea sângelui prin rinichi. Potasiul se găsește în lapte, banane, cartofi, pepene galben, grapefruit, soia, și ton.

banana

Zincul ajută funcțiile sistemului nervos și imunitar.  Zincul se găsește în stridii, carne de porc, carne de vită, fasole neagră, iaurt, alune și lapte.

sytridii

Acestea sunt câteva dintre vitaminele și mineralele necesare pentru a menține un organism sănătos .

Este important să avem un regim alimentar variat în fiecare zi, care să includă fructe proaspete, legume, lactate, cereale integrale și proteine ​​slabe.

Tu ce părere ai?

comments

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.